Tizenharmadik óra

A mai alkalom 6 perc késéssel indult, ennek később még jeletőssége lesz. Mivel csepergett az eső, ismét meghallgattam a negyedórás kiselőadást az ablaktörlő használatáról és az ehhez kapcsolódó egyéb tudnivalókról. Szerintem elfelejtette tanár úr, hogy egyszer már megvolt ez a lecke.

A parkolóból kihajtás megint lefulladással indult, ami még kétszer ismétlődött meg az óra különböző szakaszain, na ezen berágtam, de onnantól valahogy újra belejöttem és nem volt több gond. Egy hónapja nem ültem autóban, nagy csodák nincsenek.

Tekeregtünk a környéken, érzésre minden elég flottul ment. Elkezdtem a helyes kormányzástechnikára is odafigyelni, (tolom-húzom) módszer, illetve sikerült döbbenetesen finom megállásokat produkálni még intenzívebb fékezés után is. Messze nem vagyok még vizsgakész, ezt érzem, de alakul.

Tekintettel a múltkor ismertetett okokra, ez az óra szombati napra esett, forgalom alig, nagyon jó volt vezetni, de azért így is volt egy kis bukfenc… mindösszesen 19 kilométert sikerült összegyűjteni, ami gyalázatosan kevés. Ilyen tempóban még 14 órára lenne szükségem, ami több mint amit eddig levezettem... Az ég szerelmére… Kezdem nagyon elveszíteni a türelmemet. Persze ez az ipszilon generáció egyik alaptulajdonsága, hogy nulla energiabefektetésre is várja az eredményt, na de kérem, mindössze kettő alkalom van hátra a kötelező óraszámból és még messze nincs a kezemben az a szerelmetes rózsaszín kártya… Nem is ez a baj, hanem, hogy ilyen tempóban még hónapok múltán sem lesz.

Elgondolkodtam rajta, mi lenne, ha mondanám az oktatómnak, hogy na, akkor én tudok egy nagyon jó kis bisztrót Egerben, kajával együtt cakklipakli megjárjuk oda-vissza 4 óra alatt, fizetem a 3 tanóra tandíjat, állom a matricát, plusz a benzint, meg meghívom ebédre is és akkor menjünk. Az oda-vissza 268 kilométer, ezzel fel is ugranánk 576 kilométerre a ma elért 308-ról. Kiszámoltam, 8 literes fogyasztással 34.415,- magyar királyi pénzből megvolna a kis kaland, a 2,5 szerese helyett. És asszem pontosan itt van az eb elvermelve.

Nagyon kíváncsi lennék, mit szólna hozzá, mert most óra végén ő is kicsit értetlenül nézett, hogy hogy jött össze csak 19 kilométer, meg is jegyezte, hogy az elején késtem (6 percet!) aztán beszélgettünk az ablaktörlésről (ismét), aztán menet közben is leálltunk kétszer (igaz, röviden) és nem volt forgalom. Azon gondolkodtam, hogy lehet, hogy elszámolta és nem 19 volt az, hanem 29. :D

Maguk a feladatok változatosak voltak. Volt egy előre párhuzamos parkolásom, jobbkezes utcák, telezöld, ipszilon, egyíven megfordulás, szóval elég fincsi volt. Érzésre jól ment, nyugodt voltam. Most megint az az érzésem volt, hogy szeretek vezetni, bár hozzáteszem, ezt nagyban elősegítette, hogy szombat van és nem a hétköznapi őrületben kellett tömegnyomorogni.

Végső megoldásként azt találtam ki, hogy a munkahelyem közelébe kellene költöznöm és akkor megúsznám a közlekedés mindenféle formáját. Séta, bringa, robogó maximum és viszontlátás. Hobbi célra tartanék valami nagy, erős, kényelmes, de jól mozgó kocsit pl. egy V6-os 166-os Alfát, egy E39-es 5ös BMW-t, vagy egy D2-es S8-as Audit 6 gangos kézi váltóval, aztán ha olyanom van, akkor irány a pilis, vagy a vértes, vagy az Adria. Ok, kivettem a biliből a kezemet, először szerezzünk jogsit.

Mivel innentől egy darabig hétvégi vezetés lesz, kicsit tartok tőle, hogy elszokom a forgalomtól, azért vizsga előtt majd kell egy pár óra, amikor megyek a közelharcos hétköznapi forgalomban is, mert a vizsga is ilyen időpontban zajlik. Persze ez Butapest, vidéken, ahol nincs forgalom, nyilván sokkal könnyebb.

Az oktatómat továbbra is kedvelem, de azért remélem, hogy jobban fogunk haladni. Jövő szombaton folyt. köv., persze azt is megírom.

Ja, mielőtt elfelejtem: Boldog újévet mindenkinek! :)