Tizenegyedik óra

Lassan már szeretném, ha vége lenne, de tudom azt is, hogy az oktatóm nélkül semmire nem mennék még mindig, pedig - az előírt keretből - már csak 4 órám van hátra (vagyis 4x2, tehát az összesen 8). Ez alkalommal mellékutcákban ipszilonoztunk, illetve kereszteződésben fordultunk meg egy íven, mert az a legalkalmasabb hely rá.

Amire itt figyelni kell, hogy lehetőleg ipszilonozás előtt távolodjunk el a kereszteződéstől amin esetleg átjöttünk, hogy aki nagy sebességgel bekanyarodik állat módjára, ne találjon el. Meg kell győződni róla, hogy senki sem zavarunk (KRESZ definíciós értelemben véve itt a zavarást) és indexelünk állandóan éppen amerre megyünk. Érdemes figyelni arra, hogy mekkora szegélyek vannak az út két szélén, mert ettől függ, mennyire tudunk közel hajtani hozzá. A vizsgaszabályzat szerint két szegély között kell végrehajtani az ipszilon megfordulást, vagyis bármily életszerű és ésszerű is lenne, az nem pálya, hogy ha van egy autófeljáró a járdán, mert mondjuk ott egy kapu a járda belső oldalán, akkor arra felgurulunk, mert akkor megbuktunk. Nyilván nem baltázol ki magaddal, nem szabad két parkoló kocsi közé bedugni az autó elejét, hátulját, nem ott kezdünk el tilitolizni, ahol telibe kapnánk egy túloldalon parkoló autót, mert akkor esélyünk sincs a kocsi orrát az alacsony padka fölé feltolni. Állandóan forogjon a fejed, mindkét irányba, mert ha valaki türelmetlen, elkezd kikerülni abból az irányból, ahol épp hely van a kocsid előtt, vagy mögötte és te arra indulsz (mert ugye ez az ipszilon lényege, hogy csak arra tudsz belőle szabadulni, amerre hely van). Nyilván érdemes nem lefulladni, érdemes nem nekigurulni a szegélynek.

Titkos tipp: A kocsi mozogjon folyamatosan. Így ha valaki odaér, nem feltétlenül akar majd kikerülni – mert akkor bizony el kell engedned, tudod, zavarási tilalom van – hanem türelemmel megvárja, hogy befejezd a manővert.

Egy íven megfordulásnál ugyanez a szabály, vagyis nem zavarhatsz senkit, de az indexet ezúttal csak akkor tedd ki, amikor meg tudod kezdeni a manővert. Ha elhangzik az oktatótól az utasítás, akkor az első alkalmas ponton végre kell hajtani, vagyis nem adj’ uramisten de rögtön. Nyilván nem hajthatsz el az első alkalmas lehetőség mellett nyélgázon, mert az bukó.

Igazából ez volt a menü, nagyon más izgalmasról nem tudok beszámolni. Megint volt elég sok állás, magyarázás, de most azért indokolható volt a legnagyobb része. Igazából már csak szeretnék a végére jutni, megkapni a jogsit és megszabadulni ettől az állandó logisztikától, amit a vezetni járás jelent. Komolyan nem tudom, mások hogy szereznek olyan gyorsan jogsit. :D